Week 3- Veel gechilled!

26 februari 2012 - Paramaribo, Suriname

Zondag 19 februari – Helemaal niets gedaan!

Maandag 20 februari – Wat regende het hard deze dag. Met de taxi naar kantoor (heb ik eindelijk een fiets..) en daar had ik heel veel werk! Wayoo! Gewoon 6 dossiers op mijn tafel met briefjes van maak dit hiervan en doe dit daarvan etc. Dus ik dacht, lekker hard werken! Hard gewerkt de hele dag door, 2 dossiers niet gedaan want ik moest de cliënt daarvoor bellen en dat kan alleen bij mevrouw van Dijk op de kamer en die had de hele dag door mensen. Dus die zou ik dan dinsdag wel doen.

Toen ik klaar was met werk, om 3 uur, zei Astra ineens: “Je hebt de komende twee weken in ieder geval wel genoeg te doen, he?” Bleek dat ik dus al mijn werk voor de komende twee weken in één dag en één ochtend gedaan heb.. Haha – wat een grap!

Verder niet veel gedaan, nog steeds een soort griepje/verkoudheid onder de leden. Veel hoofdpijn ook.

Samenvatting: Al mijn werk voor 2 weken in 1 dag gedaan, en nog steeds grieperig.

Dinsdag 21 februari – Vandaag wéér tropische regenbuien om de oren, alsof het niets is werkelijk. Één ding moet je weten, je denkt misschien “Tropische regenbui, ja dat is harde regen”, maar het is niet gewoon harde/veel regen. Het is niet zoals wij in Friesland hadden afgelopen jaar :), het is gewoon alsof er een emmer over je heen wordt gegooid. Voor schuilen ben je eigenlijk al te laat als het begint met regenen. Dus… Taxi Oscar! En hop – op naar het werk!

Daar aangekomen had mevrouw van Dijk weer veel mensen op kantoor en kon ik niet bellen. Toen ik rond 11 uur naar binnen kon en kon vragen of ik even die ene cliënt en eigenlijk ook die andere mocht bellen aan wie ik geen flauw idee had wat ik moest vragen want naar mijn mening had ik alle informatie al, gewoon uit het dossier, luidde het antwoord: “Ik wil graag eerst kijken of dat nodig is” en over dat ik niet wist wat ik zou moeten vragen aan die tweede cliënt, dat moest ik aan Reshma vragen want dat was haar zaak. Reshma zou de hele dag op de rechtbank zijn. Helaas. Dus ik heb weer verder gestudeerd wat betreft mijn tentamen 31 mei!

Vandaag wilde ik naar Salsa gaan kijken, maar de twee taxi’s die ik altijd neem konden niet. Helaas. In maart wil ik Salsales gaan doen! Nadia, Nanice, Veerle en volgens mij Paulette gaan het ook doen :). Super leuk!

Samenvatting: Tropische regenbuien all over the place, dus toch Taxi-en terwijl je een fiets hebt. Geen werk, had ik gister al gedaan.

Woensdag 22 februari – Jaa, ik kon fietsen :). Gewoon gewacht tot half 8 (ik moet eigenlijk half 8 op werk zijn) en toen trok het een beetje open (foto van gemaakt :)) en ben ik gauw gaan fietsen, weer te hard. Om kwart voor 8 was ik op kantoor en toen het klikje van mijn hangslot ging begon het me toch een partij te hozen. Hoppetee, tussen de buien door! Oeii, het blijft nu wel hard regenen, ga ik dit geluk ook op de terugweg hebben?

Vanavond met een aantal meiden eten, zwemmen en wat drinken bij ZIN, een zwembad :)

Samenvatting: Weer beter weer! Eten bij het zwembad!

Donderdag 23 februari – Eten was echt super gezellig en heerlijk gezommen in de regen.

Terugfietsend was er wel regen maar elke keer even onder een afdak geschuild, en aangezien er daar hier heel veel van zijn ging dat prima. Verder niet veel gedaan.

Vrijdag 24 februari – Ik zou een cliëntintakegesprek hebben maar het verzoekschrift was door de hond opgegeten dus dat ging niet door.
Na het werk even gaan winkelen, nieuwe sandaaltjes want die ik mee had zijn al redelijk verragd, en t-shirtjes want volgens mij ben ik het stapeltje leuke t-shirts vergeten in Nederland. In de avond naar de verjaardag van Sam geweest aan de Waterkant, was echt super gezellig! Nog even een sateetje daar gegeten met Nadia, omdat Nadia honger had en mij de honger aanpraatte, en daarna in de taxi al staand op de bank door het open dakje naar Touché gegaan. Was allemaal echt super leuk en zeker een zeer geslaagde avond.

Samenvatting: Even de stad in geweest en kleertjes gekocht. Later verjaardag aan de Waterkant en Touché, zeer geslaagde avond!

Zaterdag 25 februai – Heel moe en gewoon nog niet helemaal beter. Hele dag geslapen tot 17.00 en toen naar Dumpling gegaan waar ik met Nanice, Nadia, Paulette, Veerle en Maaike wat gegeten heb. Dat is echt leuk en goedkoop en super lekker! Daarna gekeken bij het vat naar een podium vanwege de dag van de republiek/revolutie o.i.d. – gewoon carnaval :) Super leuk en iedereen stond te dansen en onwijs druk. Biertentjes op straat en ik kreeg een beetje een koninginnenachgevoel!

Om assepoestertijd ben ik lekker naar huis gegaan na eten voor Ricky gehaald te hebben, en ben ik mijn bedje ingedoken. Nog even wat gelezen uit mijn Een Keukenmeidenroman en om kwart over 1 het licht uit gedaan.

Samenvatting: Voel me nog steeds zwak en ziek. Hopelijk gaat het gauw over. Vanavond carnaval meegemaakt, geweldig!! Foto’s komen nog!

Zondag 26 februari – Vandaag een beetje uitgeslapen en weer met het thuisfront gebeld :) Papa en mama terug uit Zuid Afrika! Erg leuk!
Vandaag misschien even naar de Mall of iets anders, ik weet het nog niet. In ieder geval een chill-dag. Alweer haha.. Morgen maar eens praten met de baas of ik meer werk kan krijgen, want het vorige gesprek heeft nog niet zijn vruchten afgeworpen. Verder even langs de dokter, want de vermoeidheid, dikke voeten en verkoudheid blijft aanhouden, al wel in mindere mate maar op de achtergrond steeds aanwezig. Misschien heeft de medicijnman wel een leuke kruidig middeltje.

Samenvatting: Chilliebillie!

Xx Liefs,

Lies uit Switi Sranang!

Samenvatting: KUS!

1. Joos:
    Lieve zus,

Je bent in elk geval een 'harde werker'! Hoop voor je dat je steeds wat meer werk krijgt, want het werk voor de hele week in één dag is ook niet echt spannend.. haha !!! Onwijs leuke jurk heb jemet die olifantjes! Staat je mooi!|
    Laten we deze week weer eens skypen!

Liefs, Joos
  2. Koos Bruijn:
    26 februari 2012
    Een mooi verslag van de week!
    Ik kijk uit naar je volgende , leuk geschreven berichten!
    En je weet : niet fietsen in het donker , als niet als het niet regent!
    Kus
    Pa
  3. Jan:
    26 februari 2012
    Weer een leuk enthousiast verhaal! Leuk om te lezen en zie ik je echt gaan daar! Dat langzame werken went niet kan ik je vertellen..:). Wat leuk dat je naast werk nog zoveel leuke dingen doet! Jurk inderdaad erg leuk! Hopelijk krijg je wat meer werk..

Kus
  4. Viv:
    27 februari 2012
    Veel gechilled, maar schijnbaar voor Surinaamse standaarden ook super hard gewerkt! En als de hond alles opeet, schiet het ook niet op ;) Wat een leuke groep mensen heb je om je heen! Grappig dat ze daar ook een soort Carnaval hebben!
    En leuke jurk, goede aankoop iig! :D
    Succes met je ziekzijn..!
    Xx