Week 5! Wat gaat de tijd hard..

12 maart 2012 - Paramaribo, Suriname

Week 5 alweer - eindelijk een beetje bruin geworden :)

De tijd gaat ongelooflijk snel! Deze week heb ik dinsdag mijn eerste salsa-les gehad, en woensdag heb ik ‘ontslag’ genomen  bij mijn stageplaats. Ik denk dat ik hier i.v.m. trouwe reisloggervolgers niet hoef te vertellen waarom ;) en ik ga hier liever ook niet vertellen hóé dat ging, maar het ging! Al met al ben ik van mijn stage af en dat is fijn :)
De salsa-les was echt heel leuk! Ik heb vanavond weer salsa-les (het is nu vrijdag, en de lessen zijn op dinsdag en vrijdag) en ik heb er ook echt top veel zin in! Ondanks mijn gigantische hoofdpijn van gister.. Gister was het namelijk Holi Phagwa/Paguaa, een feest voor Hindoestanen – tevens nationale feestdag; iedereen is vrij. Ze vieren lentefeest, nieuw jaar en dat het goede steeds het kwade overwint – wel een positieve gedachte lijkt mij zo. Er wordt veel gegeten, gedronken en met poeder gesmeten zoals je op de foto’s kunt zien. Het was een geweldig feest! Hier heb ik Diederik gevonden, waar Jan ook een tijdje heeft gelogeerd. Errug gezellig!

Vandaag (vrijdag) ben ik dus ook lekker vrij vanwege mijn ontslag dus gister kon ik helemaal uit mijn bol. Nu wachten op een reactie van een nieuwe stageplaats, het Ilse Henar Hewitt instituut. Het is rechtsbijstand voor vrouwen – seksuele intimidatie en huiselijk geweld komen volgens mij het meest aan de orde. Lekker liggen aan het zwembad en wachten op het bericht over dit intakegesprek! Mmm.. Broodjes Bakkeljauw zijn toch echt wel gruwelijk lekker! En die kan je ook bij het zwembad krijgen :)

Vanavond is Nadia jarig dus dan is het weer een groot feest! Eerst salsa, dan eten met zijn allen denk ik, en dan Nadia’s verjaardag vieren. Ik heb er zin in!

En zo hoorde ik gister(vrijdag)avond dat ik maandag om 12.00 gesprek heb bij Ilse Henar Hewitt, en dat ik om half 5 even met Christine Samsom wat ga doen, een nicht van mijn vader. Erg leuk! Nu ga ik eerst even gauw boodschapjes doen, en naar het zwembad – even chillen met Nadia. Haar vriend komt vanavond voor 5 maanden ofzo, dus ze zit te wachten en te wachten, haha. Gisteravond hebben we Nadia  maar wat wijn gegeven, want het arme kind verlangt zo naar een glaasje wijn en dat kan je hier gewoon bijna nergens krijgen of je krijgt er enorme koppijn van!

Zaterdag met Christine afgesproken, ze heeft me een hele grote hindoetempel laten zien aan zee, echt heel bijzonder. Ook de Weg naar Zee is waanzinnig mooi met veel bomen en groen. We hebben rond gereden en ik heb echt veel mooie dingen gezien langs de wegen, de verschillende wijken, ik heb de universiteit hier gezien en het archief.  ’s Avonds hebben we bij een heel lekker restaurantje, een stukje rijden, voor weinig geld ongelooflijk lekker eten gehaald. Zo lekker had ik hier nog niet gegeten. Ik heb een kaartje mee dus ga vast nog wel eens :) . We hebben lang gepraat over de familie, over Suriname en ik heb veel foto's gezien, echt heel leuk. Zo heb je ineens familiebezoek in Switi Sranang! Toen heeft Christine mij bij Nanice, Paulette en Veerle afgezet, waar Esmé ook was. Super gezellig nog even wat gedronken, toen met zijn 5en in taxi Oscar naar de Margarita’s waar karaoke was, echt lache haha! En toen naar Asia de Su waar we nog even een dansje gewaagd hebben.

Veerle, Paulette en Esmé wilden toen naar huis, Nanice en ik zijn nog even tot tegen zessen naar Zsa Zsa Zsu geweest, terwijl ik toch echt steevast besloten had daar niet meer heen te gaan. Maar het was wel errug gezellig! Dat kan je begrijpen lijkt mij.

Vandaag (zondag) lekker helemaal niets gedaan. Een beetje filmpjes gekeken en gewacht op mijn nieuwe huisgenoot, die helaas niet komt. Waarom – dat is voor iedereen een groot mysterie, maar het schijnt zo te zijn! Jammer.

Morgen (maandag) begin ik met mijn nieuwe stage bij Ilse Henar Hewitt Stichting – vrouwenrechtsbijstand. Om 12 uur ga ik het intakegesprek hebben, ik ben heel erg benieuwd en heb er echt heel erg veel zin in!!

Xx Liefs Lies

p.s. aanvulling: Heeey! Leuk al die snelle reacties! De huisgenoot is toch gekomen, hij kwam alleen met een vlucht vanuit curacao omdat hij uit new york kwam en zat dus niet op de klm vlucht die ze dachten waardoor de taxi de huisbaas had gezegd dat hij niet zou komen haha, stond hij ineens toch voor de deur! gezellige dude hoor :) xxx

1. Nicolet:
    Hee Lies,
    goed dat je gestopt bent met je stage... Lekker genieten nu je daar bent ;)
    Heel veel succes vanmiddag met je gesprek!
    xx Nico
  2. Viv:
    12 maart 2012
    Ja! Vrolijk verhaal! Ondanks dat ontslag nemen, omdat het helemaal niet is wat je wil/dacht, niet zo heel leuk is.. Lichtpuntje is (hopelijk) je nieuwe stage wat vast goed gaat komen. Heel veel succes bij de intake (of heb je die i.v.m. het tijdverschil allang gehad?!) en we duimen voor je. Klinkt iig heel interessant, goed gevonden.
    Leuk dat je op familiebezoek ging daar! Kleine wereld zeg! Jammer van je nieuwe huisgenoot, maar je hebt genoeg leuke mensen om je heen zo te lezen :)
    Xx
  3. Jan:
    12 maart 2012
    Je vermaakt je daar lekker zeg met al die leuke feestjes en biertjes en dansjes enz:)
    Salsa lijkt mij erg leuk! Moeten we niet wat voorbereiden voor 22juni?:)
    Jammer van je stage, maar goed dat je bent gestopt en iets nieuws oppakt. Wachten en hopen dat het beter wordt helpt natuurlijk niet. Ben erg benieuwd of ze hier wel meer werk voor je hebben. Het blijft Suriname;)
    We horen vast wel weer hoe je intake ging! Ben benieuwd!

Kus
  4. Joos:
    12 maart 2012
    Leuk zus. Papa en mama vertelden gister inderdaad over je bezoek aan Christine. Wat een klein wereldje en wat leuk! Ben trots op je hoe je omgaat met zo'n tegenslag als je stage, dat 'gewoon' zo oppakt en aangeeft dat dit niet werkt, en zo weer doorgaat en bij een nieuwe stageplek gaat starten. Super dat die mogelijkheid er ook is. Pak die kans en maak er wat van! Zoals Jan zegt, het blijft suriname, dus het is afwachten, maar je bent in elk geval van die andere stage af! :) Geniet van alle leuke dingen daar. Hier wordt het al een beetje lente, heerlijk! Zaterdag weer een pannenkoekje gegeten bij de Schulpwei!

XXX Joos

P.s. Salsa dansen heb ik ook gedaan in Salmanca. Ik ben er niet zo goed in, maar waarschijnlijk heb jij t zelfde ritmische gevoel als ik, dus dan kunnen we wel een dansje wagen de 22e van Juni ;) !!